De 1e Trip!!

16 januari 2013 - Amphoe Phra Nakhon Si Ayutthaya, Thailand

Hier weer een reisverslag vanuit het warme Thailand! Ik ga jullie weer bijpraten over de afgelopen dagen :D

Bangkok.

Zaterdagochtend hebben we eerst een lekker ontbijtje gehad in ons hotel en daarna zijn we op pad gegaan. Op straat werden we, eigenlijk Kelly, aangesproken op het eerste zebrapad naast ons hotel. Een vrouwtje vroeg waar we vandaan kwamen, hoe lang we bleven en wat onze plannen waren. Op dat moment hadden we nog niet echt plannen gemaakt voor die dag, dus ze vroeg ons of we een kaart mee hadden genomen van Bangkok. Op de kaart ging ze allemaal plaatsen omcirkelen welke we moesten zien en ze gaf ook aan dat het vandaag overal gratis was. Daarna heeft ze een Tuk Tuk voor ons aangehouden welke ons naar alle plaatsen ging vervoeren en overal bleef wachten. De beste meneer heeft ons voor 1 euro,  4uren lang door Bangkok gereden. Wat een ervaring!! We hebben in de 4 uren tijd heel veel tempels en heel veel goud gezien! Ook zijn we bij een toerist informatie punt geweest en een medewerkster heeft ons geholpen om de Thailand reis in te plannen! De eerst trip die op het programma staat start zondagochtend om 7.20u.

Kanchanaburi.

Dag 1: Om stipt 7.20u werden we door een busje opgehaald en samen met nog een groepje mensen (2 Aziaten, 2 Amerikanen, 3 Canadezen, 4 uit France) gingen we naar een Floating Market. Dit is een markt in bootjes op de rivier. Echt heel erg bijzonder allemaal Thaise mensen in bootjes welke de meeste kleurrijke dingen verkopen en welke live eten voor je koken. Ook lagen er SLANGEN waarmee je op de foto kon gaan.. Hier ben ik met een hele grote boog omheen gelopen!!!!

De next stop was het War Museum. Dit was een museum welke het verhaal ging vertellen over de tweede wereldoorlog. Ik moet zeggen dat dit museum erg tegenvallend was, want het was een beetje een bij elkaar geraapte puinzooi. Niet bijzonder. Wel bijzonder was de brug welke van groot belang is geweest in de tweede wereldoorlog de zogenaamde Death Railway Bridge.

De leukste attractie van deze dag was toch wel de Tiger Temple. Hier had je de mogelijkheid om met tijgers op de foto te gaan. Wel moesten alle vrouwen hun knieen en schouders bedekt hebben. Dus wij liepen hier in onze lange broeken en t-shirts, lekker warm rond de 40 graden! Vond het wel een hele mooie ervaring,  maar echt diervriendelijk zag het er niet uit… Owjaa.. Het heet dus wel een Tiger Temple, maar de Temple hebben we niet gezien!

De laatste stop van vandaag was een waterval. Lekker even afkoelen, helaas hadden we geen bikini aan en konden we niet van het koude water genieten. Na het avondeten werden we naar onze slaapplek gebracht. We sliepen op een soort vlot langs de waterkant. Dit vlot had ongeveer 12 slaapkamers en nog een gezellig barretje. Het was wel zeer primitief allemaal, want want de WC kon je niet automatisch doorspoelen.  Je moest zelf met een bakje water alles wegspoelen… Erg wennen!

Dag 2: De wekker ging vandaag om 7u want om half 8 stond het ontbijt klaar en om 8u werden we opgehaald om naar een Nationaal Park te gaan met wel 7 watervallen. De hoogste waterval lag op zo’n 2000 meter. Kelly en ik hebben dit hele stuk omhoog geklommen met onze slippertjes aan, best wel heftig! Bij elke waterval kon je zwemmen tussen de vissen. De vissen gaven je ook nog een speciale behandeling, namelijk DR FISH. De visjes hier zijn dan wel een beetje groter dan die in Nederland ;) Zo nu en dan zag je ook aapjes in de bomen hangen en er werd zelfs een grote gele slang gesignaleerd.

Na de lunch zijn we naar het Hellfire Pass Museum geweest. Dit was ook een museum met het verhaal over de Tweede Wereldoorlog. Ik moet  zeggen dat ik dit wel een indrukwekkend museum vond. Het was een goed verzorgd museum met een duidelijk verhaal waarin ook veel Nederlanders betrokken zijn geweest. In de buitenlucht zijn we naar de Hellfire Pass gelopen. Dit is een gedeelte van het treinspoor tussen Thailand en Birma. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe het geweest moet zijn voor de mensen in gevangenschap om dit spoor op deze onmogelijke plek te bouwen.

Rond 16u waren we weer terug in de accommodatie en haddden we even tijd om te relaxen. ’s Avonds hebben we nog met een groepje bij het barretje gezeten met een muziekje aan. Lekker kletsen over van alles en nog wat. Altijd leuk om nieuwe dingen te leren en verhalen te horen van mensen uit andere landen.

Dag 3: Op de laatste dag van de trip stond er best wel iets spannends te gebeuren. We gingen namelijk naar de olifanten. Eerst hebben we een tochtje gemaakt in een bakje op de rug van de olifanten en zo nu en dan mochten we tussen de oren van het dier zitten. Echt erg leuk en best wel grappig. Na het ritje gingen we zwemmen met de olifanten. Dit was zooooo leuk, maar ook wel een klein beetje eng. Want het zijn dan best wel grote beesten. De olifanten gingen je steeds van hun afgooie en dan moest je weer zien om hier op te klimmen, best wel zwaar werk.. haha! Ook kon je op de slurf zitten en de olifant gooide je dan bijna met den salto het water in. Ik heb het een paar keer gedaan. Het was allemaal zeer vermoeiend (en heb nu nog steeds spierpijn). Wel vond ik dit 1 van de aller leukste dingen tot nu toe.

De laatste activiteit was lekker chillen op een bamboevlot. Het vlot bracht ons naar de eetplek en vanuit daar begon de 6uur durende reis per busje en per trein naar de volgende bestemming.

Ayutthaya.

Op dit moment zijn we lekker aan het uitrusten en chillen in Ayutthaya. Vanochtend hebben we heerlijk uitgeslapen en we hebben een overheerlijke lunch gehad. We blijven hier nog 4 nachten, vandaag gaan we niet zo veel meer doen.

Jullie horen snel weer wat van me!

Liefs.

1. Klaas en Minke Grasdijk:
    16 januari 2013
    Hoi Amarens, wat prachtige foto's. Wat een belevenis, zo tussen de olifanten, tijgers, apen en natuurlijk de vele Thai.
    Hebben jouw blog gekregen van Dirk Jan, dus zo kunnen wij ook een beetje "meereizen". Veel plezier nog en be carefull. Oant sjen. Jouw buurtjes
  2. Guss Sopacua:
    16 januari 2013
    Mooi verslag. Enjoy your trip en Bcareful grtz
  3. Tsjip:
    18 januari 2013
    He amarens en kelly wat een trip, je wordt de held van de fam, ik durf dat niet. Mooie foto's, wat is nu het volgend avontuur.
    Groetjes en hou je taai?
  4. Seeske:
    18 januari 2013
    Haii Am & Kel!
    AMAZING, wat jullie NUallemaal al hebben meegemaakt.

Prachtige foto’s…

Dag1: In de tuk tuk rond gereden in Bangkok.
    Dag2: Met het Busje in Kanchanaburi.
    Dag3: Op olifanten gezeten/afgegooid en ook nog eens op een bamboevlot rond varen.

& Dan heb ik nog niet eens alle dingen opgenoemd die jullie hebben gezien! Dat in een paar dagen...

Ik hou jou reisverhalen goed bij!
    Wat je allemaal gaat doen en hoe je/jullie rondreizen…
    K ben dan ook heel benieuwd of jullie zelf ook nog eens de scooter pakken ;).
    Hahah waar we het over hadden gehad, maar als ik dit allemaal zo lees hoeven je dat niet te doen vanwege de kosten.

Leafs ût Fryslan