Vang Vieng & Vientiane

26 februari 2013 - Hue, Vietnam

Hello,

Zoals jullie wel gemerkt hebben ben ik een beetje erg traag met het plaatsen van de reisverhalen. Zitten nu namelijk alweer 1 week in Vietnam en ik heb nog niet eens alle verhalen verteld over Laos. Slecht slecht.. Ik zal toch een poging doen om jullie allemaal bij te praten!

Vang Vieng.

Donderdag 7 februari zijn we met een klein busje van Luang Prabang naar Vang Vieng gereden. Blijkbaar is er geen "snelweg" en moet al het verkeer (ja ook de vrachtwagens en grote bussen) door middel van een touristische route via de bergen naar Vang Vieng. Zie het als een gevalletje haarspeldbochten en dan ongeveer 6u lang :) De omgeving daarentegen was wel onwijs mooi!! Het hostel wat we geboekt hadden lag aan het water en had een zeer bijzonder uitzicht op de bergen. 's Avonds zijn we uiteten geweest en kwamen we wel tot de ontdekking dat het een groot verschil met Luang Prabang was en dat we het hier toch minder gezellig vonden. Deze avond eigenlijk ook gelijk besloten om maar 2 nachten te blijven. De volgende dag hebben we een bergje beklommen. We waren niet zo slim om schoenen aan te doen, dus het werd een heftig tochtje naar boven want echt een trap was er niet aanwezig. Het uitzicht was wel erg mooi! 's Middags hebben we een tube gehuurd om te gaan tuben op de rivier. Heerlijke middag op het water, resultaat: VERBRAND. 's Avonds Vivian uit Australie weer tegengekomen en samen een hostel geboekt in Vientiane.

Vientiane.

Zaterdagochtend met een mini bus vertrokken naar Vientiane, de hoofdstad van Laos. In Vientiane waren wij van plan om ons visum voor Vietnam te regelen. Echter bleek het CHINEES Nieuwjaar te zijn en de ambassade was gesloten tot 18 februari. Dus voor de 18e geen visa en geen Vietnam. Het reisplan moest aangepast worden en we hebben besloten om wat dagen met Vivian door te brengen in Konglor en Thakek. De overige dagen in Vientiane hebben we bij het zwembad gelegen, musea bezocht en naar een traditionele dansshow geweest.

Konglor & Thakek.

We zijn met een lokale bus naar Konglor vertrokken. Van te voren was er gezegd dat de reis ongeveer 5 uur zou duren. Echter dit bleek niet het geval te zijn. Ik denk dat we ongeveer 8 uren onderweg zijn geweest. Veel stops onderweg en constant verkopers in de bus. Daarnaast had de buschauffeur eigenlijk de hele reis het foute uurtje van Q-music op standje veel te luid. Aangekomen in Konglor hebben we heerlijk gegeten in het enige restaurant van dit kleine stadje. De volgende dag hebben we de Konglor Cave bezocht. Dit is een cave van wel 7,5 km waar je met een bootje door heen vaart. Erg mooi en zeker weten de beste grot die ik tot nu toe heb gezien. De volgende dag stond het vertrek naar Thakhek op het programma. De reis was goed te doen. Aangekomen in Thakhek was er echt helemaaaaaal niks te doen. Wat een ghosttown!! We bleven gelukkig maar 2 nachten en hebben de volgende dag een cave bezocht en lekker bij de rivier gelegen.

Vientiane.

Wederom terug in Vientiane en het is eindelijk mogelijk om het visumpje voor Vietnam te regelen. Vanuit Vientiane zijn we met de slaapbus vertrokken naar Vietnam, wat een ervaring.. hahaha!

Ik vertel zo snel mogelijk hoe deze ervaring met de sleeperbus was, is namelijk een verhaal apart.. hahaha. Voor nu is het tijd om wat eten te scoren. Jullie horen snel weer wat van me :)

Tot snel & Liefs.