Chiang Mai

12 februari 2013 - Vientiane, Laos

Chiang Mai.

De busreis vanuit Sukhothai naar Chaing Mai duurde maar 5 uurtjes. Aangekomen bij het hostel blijkt het zwembad lekker groot te zijn :) We hebben dan ook gelijk een duik genomen. 's Avonds zijn we naar de night markt gelopen, een super gezellige en kleurrijke markt! We zijn wat gaan eten bij de Irish Pub. Hier raakten we in gesprek met een ouder 'stel' ( achteraf bleken ze geen stel te zijn, maar was de vrouw de moeder van de eigenaar van de pub en de man gewoon een vriend ) Tijdens het gesprek kregen we al wat drinken van de man. Het eten was echt helemaal geweldig en wanneer we om de rekening gingen vragen zei de man dat hij voor ons ging betalen!! Was dat even een meevallertje.. Haha!
De volgende dag hebben we lekker liggen bakken en braden bij het zwembad. 's Avonds weer een bezoekje aan de night markt gebracht en lekker gegeten.

Trekking.
Er stond voor ons een trekking op het programma ( 3 dagen en 2 nachten ).Tijdens het boeken van de trip was ons verteld dat dit inclusief zipliner zou zijn.. Echter bleek dit niet het geval te zijn, baalmomentje!

Dag 1:De trip begon met het bezoeken van een vlindertuin ( moet zeggen dat ik misschien 3 vlinders heb gezien ), niet echt special. Daarna gingen we naar de longnecks ( vrouwen met ringen rond hun nek ). Dit was jammergenoeg een touristische trekpleister geworden met allemaal marktkraampjes en enkele vrouwen met een "longneck". Had hier toch echt meer van verwacht, maar het was wel leuk om een keer gezien te hebben. Na de lunch begon de daadwerkelijke trekking. Het begin was gelijk erg pittig, steil omhoog een berg 'beklimmen' met je rugzakje. Ik had het na 5 min. (met mijn uitzonderlijk goede conditie, NOT) al een beetje gehad.. Ik was kapot en dit was pas het begin. Het werd een helse en onwijs warme tocht omhoog, maar de uiteindelijke slaapplek ( bovenop de berg ) was toch wel echt de moeite waard!! We hebben 's avonds nog naar een zonsondergang gekeken en die was erg mooi! Owjaa.. De trekking groep bestond uit: 1 meisje en 2 jongens uit UK, 3 jongens uit Israel, een stelletje uit NL en een meisje uit Australie. Erg gezellige groep met een leuke en vooral grappige gids.

Dag 2: Alle slaapspullen moesten weer ingepakt worden, want we gingen de nacht weer ergens anders doorbrengen. Onderweg zijn we bij enkele watervallen gestopt, ook gezwommen maar het water was mega koud! De gids heeft onderweg van bamboe de volgende eetgerei gemaakt: voor iedereen een setje chopsticks en een bamboe bordje! Het eetgerei moesten we gebruiken voor de lunch nooooodles :) Aan het eind van de middag zijn we gearriveerd bij de slaapplaats aan de rivier. Gezellige avond bij het kampvuur gehad. De nacht daarentegen was zooooo koud! Ik had 2 dekens, badhanddoek en al mn kleren aan die ik voor de trip had meegenomen en nog steeds had ik het koud!!

Dag 3: Vertrek naar een olifantenkamp om een ritje te maken. We hadden een moederolifant met een kleine "dombo", zooo schattig!! De hele rit heeft ie naast de moeder gelopen. Daarna stond het raften op het programma, heerlijke afkoeling en onwijs nat.. Haha! Als afsluiter stond de bamboe raft nog op het programma. 's Avonds hebben we nog met een kleine groep wat drankjes gedaan in Chiang Mai, bij de Rooftopbar,als afsluiter van de geweldige trip!!

De resterende dagen in Chiang Mai hebben we vooral bij het zwembad gelegen. Op mijn verjaardag heb ik van Kelly nog een heerlijke massage cadeau gekregen en hebben we taart in de stad gegeten. Al met al kan ik wel zeggen dat Chiang Mai een succes was!

1. Wonda:
    14 februari 2013
    Heeey Amarens, leuk om dyn belevenissen te lêzen! Geniet derfan!
    Groetnis
    Wonda
  2. Henk:
    14 februari 2013
    Hoi Amarens, Prachtige verhalen en dito foto's. Ik blijf je volgens. Groeten en blijf genieten. HenkP
  3. Maaike:
    14 februari 2013
    Wow Ama!! Blijf het echt ongelooflijk vinden wat jullie allemaal meemaken, geweldig!
  4. Tineke:
    16 februari 2013
    Hey famke, moaie ferhalen en prachtige plaatsjes. Sa reizgje ik ek in bytsje mei. Groetnis Tineke V.