Ayutthaya

Goedemiddag!

Volgens mij hebben jullie in Nederland al volop schaatsplezier gehad, moet zeggen dat ik daar wel een beetje jaloers op ben.. Ik hou van schaatsen! Volgend jaar maar weer ;) Het blijft best wel grappig dat de weersomstandigheden zo verschillend zijn! Zit hier nu nog in het zonnetje, temperatuur denk ik rond de 30 graden ;)

Nu ga ik jullie weer even bijpraten over de afgelopen dagen!

Ayutthaya.

Afgelopen dinsdagavond zijn wij gearriveerd in het Moradok Thai Guesthouse is Ayutthaya. We zijn hier door middel van een mini busje en de trein (3e klas) gekomen. Deze reis duurde ongeveer 5 uurtjes. De treinreis was wel een hele beleving opzich! De trein was best wel vol en alle ramen stonden open en er waren ventilatoren aanwezig! Lekker voor de verkoeling!
De eerste dag was voor ons een dag van bijkomen, want de vorige trip was best wel intensief en een moment van rust hadden we nog niet echt gehad.. 's Avonds hebben we op de plaatselijke markt een hapje gegeten. Heerlijke kip met cashewnoten. Na de maaltijd voelde ik me niet echt "kiplekker" en dat is eigenlijk alleen maar erger geworden. De resterende avond/nacht heb ik vaker de toiletpot gezien dan m'n bed.. Overgeven/diarree.. The full package....!!! De volgende dag hebben we dan ook niet veel gedaan en ik heb praktisch de hele dag in bed gelegen.
Dag 3 voelde ik me wel weer redelijk topfit. We hebben een TukTuk gevraagd om ons langs de tempels te rijden. Dit was een 2 uur durende activiteit, maar de tempels hier bestonden vaak uit 'hoopjes steen' van vroeger. Dus erg bijzonder waren ze niet, maar het was niet te vergelijken met Bangkok.
De laatste "echte dag" heb ik bij het zwembad gelegen van een ander guesthouse. Ik had het zwembad bijna voor mezelf op 1 of 2 verdwaalde Thai na.
De laatste dag werden we rond half 9 afgezet bij de busterminal om vanuit daar met de bus af te reizen naar Sukhothai.

Gister zijn we in Sukhothai gearriveerd, we blijven hier nog 2 nachten. Jullie horen snel van mij wat onze belevenissen hier zijn!!