Update vanuit Vietnam!

6 maart 2013 - Nha Trang, Vietnam

Goedemiddag,

Vanuit het zonnige Nha Trang zal ik jullie even weer bijpraten over de afgelopen weken. We hebben super veel van Vietnam kunnen zien de afgelopen weken. Hierbij een korte samenvatting van Hanoi en Halong Bay :)

Hanoi.

We zijn met een sleeperbus vanuit Laos (Vientiane) vertrokken naar Hanoi. De reis zou ongeveer 22u gaan duren. De sleeperbus opzich is al een ervaring. Gelukkig hadden we prima slaapplekken bemachtigd. De reis begon wel voorspoedig en 's nachts rond half 4 waren we bij de grensovergang van Laos naar Vietnam. De overgang was pas rond 8u 's ochtends geopend, dus in de bus verder slapen maar.. Het was natuurlijk weer 1 dikke chaos bij de douane. Nergens stond aangegeven waar we stempels etc moesten halen. Uiteindelijk (2 uurtjes verder) zijn alle stempels in ons bezit en mogen we al lopende met onze bagage (zeg maar 10 meter) weer in de bus stappen om de reis naar Hanoi te vervolgen. De wegen in Vietnam waren best wel goed, alleen de buschauffeur was de hele reis aan het toeteren! Rond half 5 's middags reden we in een stadje en gingen we naar een achterbuurtje waar blijkbaar een garage was. Er werd tegen ons gezegd dat dit een stop van 1 uurtje zou zijn. Echter..... Dit heeft wel 4 uren in beslag genomen. De vertraging heeft ons rond 12u 's nachts in Hanoi gebracht. De reis was dus al met al iets langer dan 22u... ;) We hadden een hotel geboekt, maar deze bleek vol te zijn... De hotelmanager bracht ons naar een ander hotel welke ook van hem was. Dit hotel zag er wel minder mooi uit en de locatie was ook niet zo goed! De volgende ochtend zijn we dan ook ingecheckt bij een ander hotel (ook nog stukken goedkoper). Hier kwamen we ook 2 jongens ( Andre en Younes) tegen die ook bij ons in de sleeperbus zaten. We hebben de eerste dag in Hanoi de stad een klein beetje verkent en zijn naar het Army museum geweest. Mooi museum met nog vele oude legervoertuigen! De temperatuur in Hanoi was wel erg wennen. Rond de 16 graden inclusief motregen. De lange broek mocht aan en het regenjasje was wel erg handig! 's Middags hebben we ook nog een driedaagse trip naar Halong Bay geboekt samen met Andre en Younes.

Halong Bay.

De driedaagse trip naar Halong Bay begon met een busreisje van 3u. Aangekomen in de haven van Halong Bay waren er al schitterende rotsen te zien. Echt super mooi! We mochten inchecken op de boot waar we de eerste nacht zouden slapen. We waren maar met 10 personen op de boot (alleen maar jongeren!). Als eerste stond er een grot op het programma. De grot was mooi verlicht van binnen en onze gids had een rijke fantasie en zag van alles en nog wat in de grot! Voor ons leken alle druipsteenvormsels op kwallen! De volgende activiteit was kanovaren. Tijdens het kanovaren kwamen we al de eerst monkey tegen :) Teruggekomen op de boot hadden Kelly, Andre en Younes het briljante idee om van de boot af te springen zo het water in. Hier heb ik niet aan mee gedaan, want had het echt super koud en ben ook niet echt een grote fan van hoogtes in combinatie met water ;) Dus ik ben als fotograaf op de boot gebleven. 's Avonds kregen we echt een koningsmaaltijd, zo lekker en zoo veeeel!!! Na het eten zijn we met zn 4en naar het bovendek gegaan en werd het nog een latertje met kabouters, de jeugd van tegenwoordig en karaoke!

De volgende dag moesten we vroeg uitchecken en werden we naar de volgende bestemming gebracht: MONKEYISLAND! Dit was echt een paradijselijk eilandje met schattige slaapbungalows op het strand en er zouden hier monkeys op het eiland zijn. Ik had er 1 of 2 verwacht... maaaaaaaar 's middags hebben we een tochtje gemaakt naar de andere kant van het eiland en jaaaa hooor.. Hele groepen monkeys! Best ook wel eng soms.. want dan gingen ze hun tanden laten zien en maakten ze rare geluiden. Na een tijdje had ik er eigenlijk ook wel genoeg gezien en ik moet zeggen hoef ze ook niet weer in zo'n grote groep te zien.. haha! 's Avonds mochten we lekker slapen in de bungalows, om 's ochtends weer erg vroeg uit te checken om weer terug naar Hanoi te gaan.

Na de trip zijn we nog enkele dagen in Hanoi verbleven. We hebben hier nog een waterpoppen theater bezocht, erg bijzonder om een keer te zien!

De dagen in Hanoi en tijdens de trip waren erg leuk, veel gezien en gedaan. Alleen jammer van het weer, want met 10 graden warmer was het misschien nog wel mooier geweest!!